ما را در تلگرام دنبال کنید.....>
برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا
در راستای گسترش فرآیند عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در گام نخست جهاد کشاورزی باید در بخش آموزش و فرهنگسازی وارد عمل شده و برای کشاورزان اطلاعرسانی موثرتری را به اجرا درآورد. در این زمینه نکته مهم این است که بورس کالا با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و ارزیابی کیفیت محصولات میتواند در افزایش و اعتباربخشی به صادرات محصولات تولیدی کشور موثر واقع شود.با توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامههای دولت یازدهم در برنامههای ۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.بهطوریکه وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامههای ۱۰۰ روزه خود آورده بود، ایران بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته میشود، در حال حاضر کشورمان به تنهایی بیش از ۹۶ درصد زعفران و ۴۰ درصد از کل پسته جهان را تولید میکند و با این میزان تولید و صادرات، محصول پسته بعد از صنایع گاز و پتروشیمی و فرش مهمترین محصول در سبد صادرات غیرنفتی ایران محسوب میشود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
نوشتن دیدگاه