برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>  
 


برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا

در راستای گسترش فرآیند عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در گام نخست جهاد کشاورزی باید در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی وارد عمل شده و برای کشاورزان اطلاع‌رسانی موثرتری را به اجرا درآورد. در این زمینه نکته مهم این است که بورس کالا با در نظر گرفتن استانداردهای لازم و ارزیابی کیفیت محصولات می‌تواند در افزایش و اعتباربخشی به صادرات محصولات تولیدی کشور موثر واقع شود.



برندسازی زعفران و پسته ایرانی



با توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامه‌های دولت یازدهم در برنامه‌های ۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.به‌طوری‌که وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامه‌های ۱۰۰ روزه خود آورده بود، ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ تولید‌کنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته می‌شود، در حال حاضر کشورمان به تنهایی بیش از ۹۶ درصد زعفران و ۴۰ درصد از کل پسته جهان را تولید می‌کند و با این میزان تولید و صادرات، محصول پسته بعد از صنایع گاز و پتروشیمی و فرش مهم‌ترین محصول در سبد صادرات غیر‌نفتی ایران محسوب می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا